lördag 11 januari 2020

2000 euro investerat i Trine



För snart ett år sedan hade jag kommit upp i 1000 euro investerat i Trine och med det senaste (tjugonde) lånet har jag nu kommit upp i 2000.

Jag investerar 100 euro i ett nytt lån varje månad och denna gång blev det till Greenlight Planet i Kenya. Räntan är 6% över 4 år och Trines ranking av företaget är A- vilket är lite högre än normalt vilket alltså innebär lite lägre risk och avkastning. I skrivande stund ligger det ute ett nytt lån med precis samma villkor fast till Greenlight Planet i Tanzania.

Eftersom jag har ganska många lån blir det också många utdelningar återbetalningar, det kommer in ett antal varje månad och i februari tydligen hela 8 stycken:


Sett över året ser det ut så här:

Cirka 40 euro per månad med toppar på över 100 euro i april och maj då två lån återbetalas i sin helhet. Återbetalningarna använder jag till att investera i nya lån så det blir ännu mer återbetalningar nästa år osv 😀.

Det var det första P:et (Profit), tittar man även på People och Planet ser det ut så här:


När lånen är återbetalade ska de enligt Trine ha bidragit med att 94 människor fått tillgång till el och en minskning av co2 med cirka 41 ton.

Vill du själv testa att investera i Trine kan du använda följande länk så får både du och jag 10 euro att investera för. Minsta investering är 25 euro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar