tisdag 3 december 2019

Uppföljning SAVR



För cirka en vecka sedan började jag sälja av de aktivt förvaltade fonder jag hade på Avanza och köpa dem på SAVR istället. Jag har sätt en del kommentarer om att det skulle ta lång tid att få igenom orders men i mitt fall har det hittills tagit ungefär så lång tid som förväntat.

Man kan antingen göra en insättning till SAVR och sedan välja att använda de likviderna vid fondköp eller så väljer man att det ska dras direkt från bankkontot. Jag har hittills valt det senare alternativet och det har då tagit två dagar innan pengarna dras och sedan ytterligare två dagar innan fondordern går igenom och syns på kontot. Antar därmed att det går två dagar snabbare om likvider redan finns på kontot.

Jag köper lite i taget och bör vara klar med hela flytten om cirka 2 veckor. Då har jag i så fall cirka 10% av totalt sparande på SAVR.

Videon ovan är en rykande färsk intervju med SAVRs VD och grundare Daniel Aarenstrup. Kolla in den, den är 12 minuter lång och värd att se bara för att veta hur SAVR egentligen ska uttalas 😀.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar