tisdag 4 februari 2020

SAVR i januari



Efter SAVR:s lansering i november förra året startade jag en portfölj även där. I detta inlägg tänkte jag följa upp hur den har utvecklats hittills i år.

Utvecklingen sedan start är 3,44%. SAVR:s gränssnitt lämnar en del i övrigt att önska så tyvärr verkar det inte gå att se den totala utvecklingen för olika tidsperioder på något enkelt sätt. Förutom utvecklingen i procent sedan start kan man se utvecklingen i kronor dag för dag men det är allt.

För enskilda fonder går det dock att se utvecklingen i procent för 1 månad, 3 månader, 6 månader, 1 år, 3 år, 5 år och sedan start.

Så här har utvecklingen varit senaste månaden (den första siffran anger andel av portföljen):

10% IKC Avkastningsfond +0,51%
10% Spiltan Högräntefond +0,52%
10% Atlant Opportunity +0,03%
10% Aktie-Ansvar Saxxum Aktiv +3,16%
10% Swedbank Robur Fastighet +5,03%
20% PriorNilsson Realinvest A +0,85%
30% SPP Aktiefond Stabil +3,53%

En bra månad totalt sett där fastigheter har fortsatt uppåt med drygt +5%. Även Räntefonderna och Saxxum Aktiv imponerar med hög avkastning med tanke på den låga risken. Den enda fonden som inte levererar riktigt är väl Atlant Opportunity men det är å andra sidan en fond som trivs bäst när börsen sjunker.

Jag hade ju egentligen inte tänkt göra några förändringar före ombalanseringen i juni men nyligen blev det klart att silverfonden AuAg Silver Bullet som jag har på mitt Avanzakonto nu går att handla även på SAVR.

På Avanza är avgiften 1,63% och på SAVR 1,02% så det blir en flytt till SAVR inom kort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar