lördag 17 oktober 2020

Trine blir bättre och bättre



För några månader sedan infördes Trine Rewards och nyligen lanserades ännu en nyhet där den första investeringen på upp till 100 euro är garanterad.

Garantin gäller endast nya investerare och innebär alltså att Trine garanterar återbetalningen på upp till 100 euro i händelse av att låntagaren inte kan betala tillbaka helat lånet. Enda brasklappen är att garantin inte gäller om Trine skulle gå i konkurs.

Använder man dessutom denna länk får man (och jag) 10 euro extra att investera för 😏. 

Jag har investerat i Trine i snart två år och med att det blir bättre och bättre menar jag själva plattformen, risken är ju densamma, eller tom högre nu i och med Corona.

Jag ser Trine lite som ett mellanting av välgörenhet och investering och har därför faktiskt inte räknat så mycket på hur mycket jag har tjänat på det. Även om en del lån har försenats och ett fåtal inte kommer betalas tillbaka helt kommer i alla fall inbetalningarna numera i en strid ström, cirka 50 euro per månad med 2600 euro investerat:


Den stora puckeln i oktober är just lån som blivit försenade, vissa av dem kommer sannolikt inte bli helt återbetalda.

Jag brukar sätta 100 euro i ett nytt lån cirka 1 gång per månad och då i det lån som erbjuds som har lägst risk. Som tumregel har det lån med lägst ränta också lägst risk. 

Eftersom det nu kommer in cirka 50 euro i återbetalningar varje månad borde jag väl egentligen höja till 150. Om inte annat för att en dag kanske nå nästa nivå i Trine Rewards...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar