söndag 23 juni 2019

Trinelån #13



I december 2018  började jag investera en mindre summa i varje nytt lån de flesta nya lån som dyker upp på Trine, i de första lånen satte jag lite mer men har nu landat i 50-100 euro i varje nytt lån. Totalt är det hittills 1300 euro utspritt över 13 lån och nio olika företag. 

tidigare inlägg har jag skrivit mer om investeringar i Trine och vilka risker som finns. 

Den senaste investeringen blev 100 euro till Solynta i Nigeria. Räntan är 6% över 3 år och lånet backas av SIDA vilket innebär att om Solynta inte skulle kunna betala tillbaka lånet får man ändå 60% av beloppet tillbaka av SIDA.





Lånet blev snabbt fulltecknat och går alltså inte att investera i längre, Finns dock i skrivande stund två andra lån som är öppna för investeringar varav det ena är backat av SIDA.

Eftersom jag började investera för cirka ett halvår sen har jag hittills bara fått 11 euro i återbetalning/ränta men snart börjar återbetalningarna komma in på allvar:


Från och med Augusti bör det komma in minst 50 euro varannan månad som då antingen kan tas ut från kontot eller återinvesteras i nya lån. Jag planerar att göra det senare 😃.


Vill du själv testa att investera i Trine kan du använda följande länk så får både du och jag 10 euro att investera för. Minsta investering är 25 euro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar