tisdag 19 februari 2019

Bästa hedgefonden del 2



Har gått igenom historisk avkastning för de fonder som vaskades fram i gårdagens inlägg. Historisk avkastning är som man brukar säga ingen garanti för framtida avkastning, men... det är det bästa vi har att gå på. Särskilt när det gäller hedgefonder som ju är lite av en "svart låda".

Vad jag har tittat på är helt enkelt historisk avkastning på perioden ett år, tre år, fem år och om möjligt tio år. Eftersom jag vill ha en stabil avkastning på 3-5% per år från fonden bör historisk avkastning idealt ligga runt 3-5% senaste året, 9-15% senaste tre åren osv.

Ligger fonden i närheten av det har jag gått vidare och tittat på hur stora nedgångar det har varit. En hedgefond ska ju egentligen aldrig gå back så mer än 5% nedgång under loppet av några månader vill jag inte se. Har också tittat på hur de har klarat höstens nedgång på cirka 15%.

Efter utvärderingen är det nästan så att jag tar tillbaka det jag skrev om oförtjänt dåligt rykte i förra inlägget... förvånansvärt få klarade den första gallringen, dvs att leverera den avkastning de säger sig kunna göra. Gör det de så faller de oftast sedan bort när man tittar på hur de klarar börsnedgångar.

Jag gick faktiskt vidare och tittade igenom även de fonder med låg risk som har en avgift på mer än 2%. Det såg inte bättre ut där.

Hur som helst, efter att ha gått igenom närmare 50 fonder kom jag fram till tre stycken som ser intressanta ut:

Atlant Multi-Strategy
Atlant Opportunity
Pacific Multi Asset A

Som av en händelse har jag redan Atlant Multi-Strategy ochPacific Multi Asset A i portföljen. Pacific Multi Assest A har egentligen lite för stora svängningar men jag gillar att man får viss exponering mot guld.

Men den bästa fonden sett till historisk avkastning är faktiskt Atlant Opportunity:


Väldigt fin och stabil avkastning de senaste tre åren med minimala nedgångar.

Under hösten klarade sig fonden galant:

Ja det ser nästan för bra ut för att vara sant. Viktigt då att påminna sig om det där med historisk och framtida avkastning.

Jag kommer i alla fall att justera mitt innehav i hedgefonder och sätta en tredjedel i varje fond från och med nu.

5 kommentarer:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. Hans email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
    1) kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) Bindande stavar
    6) Breakup Spells
    7) Förbanna en förälskad älskare.
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor
    9) vill tillfredsställa din älskare
    10) Lotteri
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips där, stavningskastare kan lösa det mesta ;)

      Radera
  2. Min man lämnade mig för en yngre kvinna och jag blev förödad. Det var som om hon hade honom under en ond spell, vände Paul sig mot mig över natten utan någon varning. Det hände förra året, jag var desperat så jag använde varje stavgjutningswebbplats som jag kunde hitta utan resultat. En vän skickade mig länken till Dr Ilekhojie-webbplatsen och jag kontaktade honom. Han började jobba med mig i juni. Som ett resultat av allt hans underbara arbete är min man och jag tillsammans igen. Jag är så glad och
    privilegierad att ha en så stor person som du på min sida. Tack! Todds kontakt gethelp05@gmail.com eller ring +2348147400259

    SvaraRadera
  3. jag trodde aldrig på kärleksspel med så många slumpmässiga kommentarer som kommer in .. men jag bestämde mig för att försöka .. jag kontaktade Dr Ilekhojie och jag var imponerad. han är en så fin man. dina hemligheter är säkra med honom .. dina detaljer också .. min flickvän lämnade mig för någon annan. Det drabbade mig så mycket att jag ville ha honom tillbaka i mitt liv. Jag sa till Dr ogudu via e-post och han försäkrade mig att han skulle komma tillbaka. Han gjorde lite harmlöst arbete och efter 3 dagar kom Steve tillbaka och bad mig att förlåta honom, tack Dr Ilekhojie, du återställde tillbaka mitt förhållande !. Han kan också hjälpa dig om du har hälsoproblem, ekonomiska problem etc. Tack! Akpabio kontakta akpabiospells@gmail.com eller ring +2349056543070. Han löser alla slags problem. Du förtjänar att vara lycklig!

    SvaraRadera
  4. Hur jag fick min ex-man tillbaka ........... Jag är Vargas med namn. Hälsningar till alla som läser detta vittnesbörd. Jag har blivit avvisad av min man efter tre (3) års äktenskap bara för att en annan kvinna hade en stavning på honom och han lämnade mig och barnet lidit. en dag när jag läste via webben såg jag ett inlägg om hur denna stavningskista på denna adress gethelp05@gmail.com, hjälpte en kvinna att återvända till sin man och jag gav honom ett svar på sin adress och han berättade för mig att en kvinna hade en stavning på min man och han berättade för mig att han kommer att hjälpa mig och efter 2 dagar att jag ska få min man tillbaka. Jag trodde på honom och idag är jag glad att låta er alla veta att denna stavningskastern har makt att få älskare tillbaka. för jag är nu nöjd med min man. Tack för Dr Ilekhojie. Tack! Ilekhojies kontakta gethelp05@gmail.com eller ring +2348147400259

    SvaraRadera