torsdag 3 september 2020

Precious Green och Antiloop Hedge


Sedan någon dag tillbaka finns nu den nya fonden AuAg Precious Green att handla på Avanza och Nordnet. Enligt ryktet (twitter) skulle den dyka upp på SAVR idag men har i skrivande stund inte gjort det.

I samband med lanseringen är också hemsidan uppdaterad med lite mer information om fonden. Bland annat går det nu att se alla aktieinnehav:



Jag investerar gärna i både miljö och och guld så det här är fond som passar mig som handen i handsken. Så fort den dyker upp på SAVR blir det ett köp.

Samma dag (1/9) som Precious Green blev tillgänglig lanserades också en annan spännande fond, nämligen Antiloop Hedge.

För den som har följt Anna Svahn och/eller podden Outsiders är den kanske bekant då den förvaltas av bland andra Anna Svahn och Mikael Syding.

"Less is more" verkar inte ha varit en ledstjärna när man tog fram strategin för fonden (snarare "more is more") så jag ska inte ens ge mig på att försöka förklara den. Men kan i alla fall nämna att Anna Svahns strategi Cygnus (aktier, guld, jordbruksråvaror) bara utgör en av sju olika strategier.

Målet är hur som helst en absolutavkastande och stabil avkastning vilket väl är något av en helig gral för många (inklusive mig). 

Många hedgefonder har samma mål men få har lyckats. Jag har dock stort förtroende för förvaltarna och skulle gärna investera i fonden om det vore möjligt.

Det går nämligen inte i dagsläget för oss vanliga dödliga utan det är en stängd fond. Planen verkar dock vara att det på sikt ska bli en publik fond.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar