måndag 20 maj 2019

Ny statistik på Trine

I december 2018  började jag investera en mindre summa i varje nytt lån de flesta nya lån som dyker upp på Trine, i de första lånen satte jag lite mer men har nu landat i 50 euro i varje nytt lån. Totalt är det hittills 1200 euro utspritt över tolv lån och nio olika företag. 

Ambitionen var från början att investera i varje nytt lån under hela 2019 men jag har nu fått sänka det till 1-2 lån/månad a 50 Euro. Dels kommer det väldigt många nya lån och dels är det samma företag som återkommer vilket gör det svårt att investera i alla utan att dra på sig för hög bolagsrisk.

tidigare inlägg har jag skrivit mer om investeringar i Trine och vilka risker som finns. 

Nu har Trine uppdaterat gränssnittet så det bland annat är betydligt lättare att se just spridningen mellan länder och företag, mycket bra! Nya lån till Pawame ska jag kanske undvika t ex då det redan utgör 25% av lånen. 

Återbetalningarna har börjat rulla in så smått och idag kom den tredje återbetalningen på cirka 2 Euro. Det blir låga summor i början när det bara är en initial räntekostnad men snart kommer även amorteringarna igång.

Under Juni-Augusti är det en mängd lån som börjar återbetalas:


Mestadels låga summor här också men lär se bättre ut nästa år 😃.

Vill du själv testa att investera i Trine kan du använda följande länk så får både du och jag 10 euro att investera för. Minsta investering är 25 euro.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar