fredag 5 april 2019

Första utbetalningen från Trine


I december 2018  började jag investera en mindre summa i varje nytt lån som dyker upp på Trine, i de första lånen satte jag lite mer men har nu landat i 50 euro i varje nytt lån. Totalt är det hittills 1050 euro utspritt över nio lån och sju olika företag.


För några dagar sedan så kom då den första utbetalningen från Pawame, precis enligt plan:




I tidigare inlägg har jag skrivit mer om investeringar i Trine och vilka risker som finns.

Att det bara blev 5 euro i första utbetalningen beror på att i den första utbetalningen är det endast ränta som betalas, i följande utbetalningar (dvs om 3 månader) kommer även lånet att börja amorteras:


Eftersom jag har investerat i nio olika lån vid olika tidpunkter bör det nu börja komma in utbetalningar från lånen i princip varje månad:

Ganska snart bör det ha kommit in 50 euro som då kan återinvesteras i ett nytt lån som genererar utbetalningar nästkommande år och de utbetalningarna kan också återinvesteras i nya lån osv...

Vill du själv testa att investera i Trine kan du använda följande länk så får både du och jag 10 euro att investera för. Minsta investering är 25 euro.







1 kommentar:

  1. Kul att se fler som vågar prova på andra "gröna" investeringssätt.
    Det är kännbart när man ser hur många hushåll man faktiskt kan hjälpa genom att våga investera lite. Vi började lite smått med ett par tusen, och har återinvesterat utdelningarna i fler projekt.

    Mvh/roadtofire.se @roadtofireSE på Instagram o twitter

    SvaraRadera