tisdag 1 oktober 2019

Bli rik långsamt



En av författarna till den nya boken "Bli rik långsamt!" kontaktade mig nyligen och har även varit vänlig nog att skicka ett recensionsexemplar. För att vara tydlig så får jag ingen annan ersättning för att skriva om boken på bloggen.

Jag tycker innehållet ser intressant ut och ser fram emot att läsa den. Vid en första anblick ser filosofin bakom ut att vara ganska lik den i t ex Per H Börjessons klassiker "Så här kan alla svenskar bli miljonärer". Än så länge har jag bara bläddrat i boken men fastnade för meningen "Varje vuxen svensk borde vara miljonär, tycker vi", det kan säkert provocera en del även om jag i princip håller med 😃.

Vad som sticker ut lite är bredden, från kapitel om hur man prutar eller höjer sin lön till investeringar i aktiefonder och guld.

Boken beskrivs som en handbok i privatekonomi och bör därmed passa bra även för den med låga eller inga förkunskaper.

Boken går att köpa från bliriklangsamt.se med Swish och kostar då 279 kronor inklusive frakt.

Recension av boken kommer om cirka en vecka.


2 kommentarer:

  1. Låter som en intressant bok, så det blir spännande att läsa recensionen. Dock hade de gärna fått jobba mer med omslaget, men don't judge a book by its cover som de säger :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Låter spännande. Ska bli intressant att höra din recension.

    Pappa betalar? Bloggen om privatekonomi

    SvaraRadera